שינוי בהרתעה • אלון מורה: מארב צה"לי ירה במיידי בקבוקי תבערה

    קובי פינקלר No Comments on שינוי בהרתעה • אלון מורה: מארב צה"לי ירה במיידי בקבוקי תבערה
    14:53
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on סערה ברשת מאמירת גולדקנופף ב'קול חי': "את מטולה לא סגרו"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בשעות הלילה (חמישי) נזרק בקבוק תבערה לעבר רכב ישראלי בכביש המחבר בין איתמר לאלון מורה שבשומרון.

    כוח של גדוד 'רותם' שהוצב במארב במקום – הגיב בירי מדויק לעבר זורקי הבקת"ב, זוהתה פגיעה באחד המחבלים ומחבל נוסף נעצר לאחר מרדף.

    דובר צה"ל הבהיר בעקבות האירוע כי "צה״ל ימשיך לפעול לסיכול טרור באזור יהודה ושומרון ולהגנה על תושבי המדינה".

    מפקד הכוח, מג"ד 'רותם' של חטיבת 'גבעתי', סגן-אלוף לירון בטיטו אמר כי "לוחמי הגדוד הוצבו במארב כאשר הם יודעים בבירור את המשימה: למנוע פגיעה באזרחים ישראלים. מקצועיות הלוחמים והחתירה למגע הובילו להצלחה מבצעית הראויה להערכה. נמשיך לעשות כל שידרש בנחישות והתמדה על מנת לסכל את הטרור ולהגן על אזרחי מדינת ישראל".

    הירי לעבר הפורעים משליכי האבנים ובקבוקי התבערה – מגיע לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו אמר השבוע בדיון מיוחד שהתקיים – כי הממשלה תשקול שינוי בהוראות הפתיחה באש וכי הוחלט בין היתר להטיל עונשי מינימום חמורים יותר על מחבלים מיידי אבנים ומשליכי בקבוקי תבערה ולהטיל קנסות כבדים על קטינים העושים זאת".

    בפתח הדיון השבוע אמר ראש הממשלה, "אנו נילחם בכל האמצעים הנדרשים נגד מיידי האבנים, זורקי בקבוקי התבערה ומטעני צינור ומי שיורה זיקוקים כדי לפגוע באזרחים ושוטרים. בערב החג הוכח שוב שזריקות אבנים יכולות להרוג. פעולות כאלה יתקלו בתגובה חריפה מאוד של ענישה ומניעה. נוביל שינוי מערכתי ונקבע סטנדרט חדש של הרתעה ומניעה".



    0 תגובות